از آگهی ها و تبلیغات اینستگرام گرفته تا چاپ سنتی و روابط عمومی، راه های زیادی برای تبلیغ کسب و کار شما وجود دارد
توضیح هفت راه محبوب تبلیغات یک کسب و کار :
محتویات
- روابط رسانه ای
- رسانه های اجتماعی
- تبلیغات دیجیتال
- تبلیغات مطبوعاتی
- مستقیم
- بهینه سازی موتور جستجو (جستجوگرها)
- بازاریابی ایمیل
1. روابط رسانه ای
تبلیغات به عنوان روابط عمومی شناخته می شود، روابط رسانه ای به سادگی گرفتن مقالات در مورد شما و کسب و کار خود را در نشریات و وب سایت میگویند.
راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید، این ممکن است که چیزی دمدمی مزاج در کسب و کار شما اتفاق افتاده است و یا شما به نقطه عطفی رسیده اید.
یکی دیگر از راه های دریافت پوشش، دادن مشاوره یا داشتن دیدگاه های قوی در مورد یک موضوع و آماده بودن برای بیان آشکار آن ها است.
روابط عمومی چه مزایایی دارد؟
تبلیغات شما توسط مخاطبان هدف خود دیده می شوید. اگر شما یک کسب و کار مهندسی را اجرا کنید، از دیده شدن در نشریات تجاری انتخاب شده بهره مند خواهید شد.با این حال، شما مشتاق به بالا بردن آگاهی از کافه خود را، پس از آن روزنامه های محلی و مجلات مکان هایی هستند که باید باشد.
چنین پوشش رسانه ای نه تنها پروفایل شما را بالا می برد، بلکه برای انتقال پیام های واقعی مهم در مورد کسب و کار شما، همراه با ترویج ارزش ها و فرهنگ آن نیز ایده آل است.
بايد از يه آژانس تبلیغاتی استفاده کنم؟
اگر چه شما می توانید خودتان با یک خبرنگار یا روزنامه نگار تماس بگیرید تا در مورد یک داستان بالقوه به آنها بگویید، اما این می تواند دلهره آور به نظر برسد، بنابراین ممکن است بخواهید استفاده از یک آژانس تبلیغاتی متخصص را در نظر بگیرید. آنها می توانند:
- برخورد با روزنامه نگاران و شناسایی داستان در کسب و کار شما
- توصیه شما را در بهترین مکان برای مقالات خود در نظر گرفته شود
- شما را با محتوای اصلی برای وب سایت خود د نظر گرفته شود
2. رسانه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی نقش حیاتی در بازاریابی کسب و کار شما در صورت استفاده موثر ایفا می کنند. با بیش از 53 میلیون کاربر فعال گزارش شده در بریتانیا از ژانویه 2021، فرصت برای رسیدن و تعامل با چنین مخاطبان بزرگ است که از دست رفته نیست.
رسانه های اجتماعی راه بسیار خوبی برای ارتباط با افرادی است که در حال حاضر با نام تجاری شما درگیر و معرفی کسب و کار به افرادی که هنوز با شما اشنا نیستند. تحقیقات اخیر نشان داد که 58 درصد از مصرف کنندگان قبل از بازدید از وب سایت خود از صفحات اجتماعی یک برند بازدید می کنند.
اهداف کسب و کار شما چه هستند؟
قبل از اینکه شروع به توسعه یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی کنید، باید اهداف کسب و کار و طرح بازاریابی خود را در نظر بگیرید. آیا می خواهید برای رسیدن به مخاطبان گسترده تر، تولید ترافیک بیشتر به وب سایت خود و یا افزایش فروش فکر کنید؟
همچنین مهم است که بفهمیم مخاطبان هدف شما کیست، به احتمال زیاد از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند و چه نوع محتوایی مفید و جذاب پیدا خواهند کرد. راهنمای ما به سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به شما کمک خواهد کرد که یکی از مناسب ترین راه برای شما پیدا کنیم.
چه چیزی را باید در رسانه های اجتماعی رعایت کنم؟
ایجاد محتوای مربوطه برای مخاطبان شما برای موفقیت رسانه های اجتماعی شما، چه در فیس بوک، توییتر و چه در اینستاگرام بسیار مهم است. هنگام ایجاد محتوا به این فکر کنید که مخاطب شما چه چیزی را می خواهد ببیند و در مقابل توجه آنها چه محتوای ارزشمندی می توانید به آنها بدهید.
اگر
شما در یک صنعت مبتنی بر خدمات هستند، منابع رایگان و راهنمایی از کسب و کار شما می تواند راه طولانی داشته باشد- اگر شما یک محصول یا نام تجاری، سرمایه گذاری در عکاسی و ویدیو و ایجاد یک هویت با نام تجاری سازگار با دارایی های خود میخواهید. دانستن این که ویدیو یکی از جذاب ترین دارایی است، بنابراین استفاده از آن در هر زمان کاربردی است.
به عنوان یک کسب و کار، شما نیاز به تولید یک مکالمه دو طرفه با مخاطبان خود به طوری که آنها احساس ارتباط انسانی کنند، شما را به یاد ماندنی تر میکنند
این مهم است که به طور منظم کانال های خود را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند. هر پلت فرم اجتماعی تجزیه و تحلیل ارائه می دهد.
3. تبلیغات دیجیتال
هدف قرار دادن مخاطبان خاص، اجرای استراتژی های به رهبری داده ها و ارائه نتایج قابل اندازه گیری تنها تعداد کمی از مزایای بازاریابی کسب و کار شما از طریق تبلیغات دیجیتال است. کانال های تبلیغاتی دیجیتال اصلی، نمایش و پرداخت اجتماعی هستند. همه آنها در تمامی دستگاه های تلفن همراه و دسکتاپ اجرا می شود.
تبلیغات دیجیتال می تواند میدان مین باشد — شما قادر خواهید بود ببینید کدام جنبه از مبارزات انتخاباتی خود موثر ترین بوده است.
تبلیغات نمایشی چه چیزی است؟
اگر هدف شما بیشتر در مورد نام تجاری است پس شما باید تبلیغات نمایشی در نظر بگیرید.
باور کنید یا نه، شبکه نمایش گوگل (GDN) ادعا می کند که به ۹۰ درصد از کل کاربران اینترنت در سراسر جهان می رسد. این شبکه گسترده ای از صفحات وب، سایت های خبری، وبلاگ ها، پلت فرم های ویدئویی مانند یوتیوب و ارائه دهندگان ایمیل مانند جی میل است.
اینستگرام، بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، یک جایگزین برای برخی پلتفرم ها است اگر می خواهید کسب و کار خود را به شیوه ای بسیار هدفمند تبلیغ کنید. شما می توانید این کار را با راه اندازی کمپین های تبلیغاتی که کاربران را بر اساس سن، جنسیت، مکان، عنوان شغلی، منافع و حتی رفتارها هدف قرار می دهند، انجام دهید. آنها متن، تصویر و فیلم های نمایش داده شده در داستان های اینستگرام را خواهند دید.
4. مطبوعات تبلیغات
برای موثر بودن در مجلات و روزنامه ها، تبلیغات شما باید هم بزرگ و هم جسورانه باشد.
توي آگهی من چي بايد باشه؟
تیتر، متن و تصاویری که استفاده می کنید بسیار مهم است. به جای تمرکز بر آنچه شما می خواهید بگویید، در مورد مشتریان هدف خود فکر می کنم – آنها چه می خواهند و یا نیاز به شنیدن چی از شما دارند؟ داخل سرشان قرار بگير، به پيغامي فکر کن که باهاشون طنین انداز بشه.
5. مستقیم
تمامی تبلیغات بصورت دسته شده و مستیقیم به شخص مورد نظر میرسد
مستقیم می تواند فوق العاده موثر باشد، به شرطی که شما از دو قانون کلیدی پیروی کنید:
- از داده های با کیفیت خوب استفاده کنید. اگر پایگاه داده خودتان را مدیریت می کنید، مطمئن شوید که تمیز و به روز است.
- محتوای مربوط به گیرنده را ارسال کنید.
6. بهینه سازی موتور جستجو
جستجوگرها خود را به عنوان یکی از شیوه های کلیدی به بازار کسب و کار معرفی کرده اند.و لازمه ان ها به روزرسانی و بهینه سازی انها است.
7. بازاریابی ایمیل
کلید تولید فروش بزرگ این است که قادر به برقراری ارتباط به وضوح و به موقع به مخاطبان هدف میباشد. بازاریابی ایمیل بزرگ است برای ایجاد فوریت کوتاه مدت و اضافه کردن درآمد افزایشی به عنوان بخشی از فعالیت های بازاریابی به طور منظم خود نیازه اساسی میباشد.
نکاتی برای نوشتن محتوای آنلاین
- برای کاربر بنویسید، نه موتور جستجو. اگر محتوای شما خواندنی نیست، برای تبدیل کاربران به مشتریان مبارزه خواهید کرد.
- شما نیاز به توجه به خوش بینی عناوین صفحه، سرفصل، لینک داخلی و توضیحات تصویر برای هر صفحه دارید.
در حال حاضر نیازشما به ‘رای اعتماد’ از سایت های موضعی مربوطه، خارجی است. جذب لینک به طور طبیعی و همچنین دستی از طریق ساختمان لینک محلی، وبلاگ نویسی مهمان، تاثیرگذاران، بازاریابی محتوا و کمپین های روابط عمومی.