تبلیغات به زبان ساده بیان و فروش محصول است. اگرچه مدیریت تبلیغات فرآیند پیچیده ای است که از رسانه های مختلف برای فروش یک محصول یا خدمات استفاده می کند . این فرآیند خیلی زود از تحقیقات بازاریابی شروع می شود و کمپین های رسانه ای را در بر می گیرد که به فروش محصول کمک می کنند.
بدون وجود یک فرآیند مدیریت تبلیغات موثر، کمپین های رسانه ای آنچنان مثمر ثمر نیستند و کل فرآیند بازاریابی به سرعت پیش می رود. از این رو، شرکت هایی که به یک فرآیند مدیریت تبلیغات موثر اعتقاد دارند، همیشه از نظر فروش کالا و خدمات خود یک گام جلوتر هستند.
همانطور که در بالا ذکر شد، مدیریت تبلیغات از مرحله تحقیقات بازار شروع میشود. در این مرحله، از داده های تولید شده توسط تحقیقات بازاریابی برای شناسایی انواع تبلیغات برای محصول خاص استفاده می شود. دورانی که فقط تبلیغات چاپی وجود داشت و تبلیغات تلویزیونی در دسترس تولیدکنندگان بود، گذشته است. این روزها به غیر از چاپ و تلویزیون، رادیو، موبایل و اینترنت نیز به عنوان رسانه تبلیغاتی در دسترس هستند. فرآیند مدیریت تبلیغات در واقع به تعیین طرح کلی کمپین رسانه ای و تصمیم گیری در مورد نوع تبلیغات قبل از عرضه محصول کمک می کند.

مدیریت تبلیغات
اگر می خواهید تبلیغات را مؤثر کنید، همیشه به یاد داشته باشید که آن را از زمان تحقیقات بازار درج کنید . تحقیقات بازار به شناسایی بخش ویژه ای از جمعیت که محصول یا خدمات باید از یک جمعیت بزرگ به آنها هدف قرار گیرد کمک می کند. همچنین مشخص میکند که چرا بخش ویژه محصول یا خدمات را انتخاب میکند. این اطلاعات به عنوان راهنمایی برای آماده سازی کمپین های تبلیغاتی عمل می کند.
هنگامی که بخشهای خاص شناسایی شدند و تعیین نوع تبلیغات مورد استفاده انجام شد، مدیریت تبلیغات بر ایجاد ویژگیهای خاص برای کمپین تبلیغاتی کلی تمرکز میکند. اگر کمپین رادیویی باشد، از کدام نوع تبلیغات استفاده می شود، اگر کمپین چاپی است، از چه نوشته ها و تبلیغاتی استفاده می شود و اگر یک کمپین تلویزیونی است، از چه نوع تبلیغاتی استفاده می شود.
همچنین ممکن است تبلیغات ترکیبی وجود داشته باشد که در آن رادیو مکمل تبلیغات تلویزیونی و غیره باشد. مهم این است که از طریق مدیریت تبلیغات این تصویر منتقل شود که همه استراتژی ها مکمل یکدیگر هستند. به نظر عموم نباید توجه شود که تبلیغات رادیویی بر چیز دیگری تمرکز دارد در حالی که تلویزیون بر چیز دیگری تمرکز دارد. کل فرآیند در نهایت باید به نفع محصول یا خدمات باشد.
نقش افرادی که کمپین تبلیغاتی را طراحی می کنند در موفقیت آن بسیار مهم است. آنها توسط متخصصان باتجربه ای که آموزش را در زمینه خاص ارائه می دهند، آموزش دیده اند. طراحی کمپین تبلیغاتی کار کوچکی نیست و درک رفتار مصرف کننده از داده های جمع آوری شده از تحقیقات بازار جنبه بسیار مهمی از کمپین است.
برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی کافی، خلاقیت و الهام زیادی لازم است. علاوه بر این، مهارتهای مدیریتی زمانی وارد عمل میشوند که کار باید با در نظر گرفتن یک هدف بزرگ انجام شود. اگر کمپین تبلیغاتی در طول عمر یک محصول یا خدمات به خوبی دوام بیاورد، به مشتریان مناسب برسد و درآمد مورد نظر را ایجاد کند، برای شرکت مثمر ثمر خواهد بود.
انواع مدیریت تبلیغات
تبلیغات عبارت است از ترویج محصولات و خدمات یک شرکت از طریق رسانه های مختلف برای افزایش فروش محصول و خدمات. با آگاه کردن مشتری از محصول و با تمرکز بر نیاز مشتری به خرید محصول کار می کند. در سطح جهانی، تبلیغات به بخش مهمی از دنیای شرکت ها تبدیل شده است. بنابراین، شرکت ها بخش عظیمی از درآمد خود را به بودجه تبلیغات اختصاص می دهند. تبلیغات همچنین به ساختن برندی از محصول کمک می کند که تا حد زیادی فروش موثری را طی می کند.

مدیریت تبلیغات
چندین نوع تبلیغات وجود دارد که شرکت ها می توانند از آنها استفاده کنند . اجازه دهید در مورد آنها به تفصیل بحث کنیم.
تبلیغات چاپی
رسانه های چاپی از دیرباز برای تبلیغات استفاده می شده است. روزنامه ها و مجلات روش های کاملاً محبوبی برای تبلیغات برای شرکت های مختلف در سراسر جهان هستند. با استفاده از رسانه های چاپی، شرکت ها می توانند محصولات خود را از طریق بروشور تبلیغ کنند. روزنامه و مجلات فضای تبلیغاتی را می فروشند و هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. مقدار فضا، صفحه نشریه و نوع مقاله هزینه تبلیغات را تعیین می کند. بنابراین یک تبلیغ در صفحه اول گرانتر از صفحات داخلی خواهد بود. به طور مشابه، یک تبلیغ در مکمل کاغذ براق گران تر از یک کاغذ با کیفیت متوسط است.
تبلیغات پخش
این نوع تبلیغات در سراسر جهان بسیار محبوب است. این شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا اینترنتی است. تبلیغات در تلویزیون مخاطبان زیادی دارد و بسیار پرطرفدار است. هزینه تبلیغات بستگی به مدت زمان تبلیغ و زمان نمایش آن دارد. به عنوان مثال، تبلیغات در زمان اصلی هزینه بیشتری نسبت به تبلیغات معمولی دارند. تبلیغات رادیویی بعد از ظهور تلویزیون و اینترنت نیست، اما هنوز مخاطبان خاصی برای تبلیغات رادیویی وجود دارد. جینگل های رادیویی(آهنگی کوتاه که در تبلیغات و یا سایر مصارف تجاری برند با هدف خاصی بکار میرود) در بین اقشار جامعه بسیار محبوب هستند و به فروش محصولات کمک می کنند.
تبلیغات در فضای باز
تبلیغات در فضای باز از ابزارهای مختلفی برای جلب توجه مشتری استفاده می کند. بیلبوردها، کیوسک ها و رویدادها و نمایشگاه ها روشی موثر برای انتقال پیام شرکت هستند. بیلبوردها در سطح شهر وجود دارند اما محتوا باید به گونه ای باشد که توجه مشتری را به خود جلب کند. کیوسک ها یک خروجی آسان از محصولات هستند و به عنوان رسانه اطلاعات برای مردم نیز عمل می کنند. برگزاری رویدادهایی مانند نمایشگاهها و نمایشگاههای تجاری برای تبلیغ محصول یا خدمات نیز به نوعی تبلیغ محصول میشود. بنابراین تبلیغات در فضای باز یک ابزار تبلیغاتی موثر است.

مدیریت تبلیغات
تبلیغات مخفی
این یک روش منحصر به فرد برای تبلیغات است که در آن محصول یا پیام به طور ماهرانه در یک فیلم یا سریال تلویزیونی گنجانده می شود. هیچ تبلیغ واقعی وجود ندارد، فقط نام محصول در فیلم ذکر شده است.
تبلیغات خدمات عمومی – همانطور که از عنوان خود مشخص است، چنین تبلیغاتی برای اهداف عمومی است. انبوهی از موضوعات مهم مانند ایدز، یکپارچگی سیاسی، صرفه جویی در انرژی، بی سوادی، فقر و غیره وجود دارد که همه آنها نیاز به آگاهی بیشتر از نظر عموم مردم دارند. این نوع تبلیغات در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا کرده است و ابزاری موثر برای انتقال پیام است.