کمپین تبلیغاتی یک استراتژی خاص طراحی شده است . که در رسانه های مختلف به منظور دستیابی به نتایج مطلوب مانند : افزایش آگاهی از برند ، افزایش فروش و بهبود ارتباطات در یک بازار خاص از طریق تبلیغات انجام می شود .
بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند که انجام یک کمپین تبلیغاتی به معنای ایجاد یک تبلیغ ساده است . اما ، آنها اشتباه می کنند . برای اینکه تبلیغات شما بهترین نتایج را به همراه داشته باشد ، سازماندهی درست از همان ابتدای کار بسیار مهم است .
اگر قصد راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید ، توصیه میکنیم با یک متخصص در رسانهای که به آن علاقه دارید تماس بگیرید . یک آژانس تبلیغاتی که به طور خاص برای بازاریابی دیجیتال طراحی شده است ، بهترین گزینه و بهترین راه برای دستیابی به نتایج دلخواه شما است .
علاوه بر این ، می توانید هم بودجه خود را بهینه کنید و هم به معیارهای مربوط به هدف خود دسترسی پیدا کنید .
7 کلید برای راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق
1-یک هدف در کمپین تعیین کنید
به طور معمول ، هنگامی که ما در مورد “اهداف” فکر می کنیم ، بیشتر مردم تمایل به فروش دارند . اما حقیقت این است که اهداف تبلیغاتی زیادی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد . متداول ترین اهداف شامل به دست آوردن مشتریان جدید ، معرفی محصولات فعلی و راه اندازی محصولات جدید است .
شما می توانید یک کمپین تبلیغاتی خاصی را طراحی کنید که باعث معرفی برند شما به مشتریان و آگاهی مخاطب شما بشود . هدف شما هر چه باشد ، مهم است که قبل از ادامه هر کاری هدف خود را شناسایی کنید .
2-یک هدف را تعریف کنید
بخشی از موفقیت یک کمپین مستقیماً با مخاطبان هدف شما مرتبط است . اگر شما یک بازار هدف یا مخاطب به خوبی تعریف شده دارید ، رسیدن به اهداف و اندازه گیری آن بسیار آسان تر است . تعریف نکاتی مانند سن ، جنس ، طبقه اجتماعی ، وضعیت تاهل ، سطح تحصیلات ، علاقهمندیها ، عادات و سرگرمیها به شما کمک میکند تا بفهمید از طریق کدام استراتژی کمپین تبلیغاتی خود میخواهید به چه کسانی برسید .
3-مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید
هنگامی که مخاطبان هدف خود را به وضوح مشخص کردید ، سپس باید مخاطبان را تقسیم بندی کنید و آنها را بر اساس محصولات یا خدماتی که می خواهید بفروشید و جمعیت های مختلف آنها به گروه های مختلفی تقسیم کنید . خود را به جای مشتریان بالقوه خود قرار دهید و سعی کنید آنچه را که باعث علاقه آنها می شود شناسایی کنید . آیا آنچه ارائه می دهید برای آنها مفید است ؟ چگونه توجه آنها را جلب خواهید کرد ؟ آیا آنها از برند یا محصول شما آگاه هستند ؟ آیا آنها قدرت خرید برای خرید محصول / خدمات شما را با قیمت تعیین شده دارند ؟

کمپین تبلیغاتی
4-در مورد رسانه های تبلیغاتی خود تصمیم بگیرید
ابزارهای مفید زیادی در اختیار شما هستند که می توانند پیام کمپین شما را به هدف برسانند . بیایید انواع مختلف گزینه های تبلیغاتی موجود را بررسی کنیم .
انواع گزینه های تبلیغاتی
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
همانطور که از نام آن پیداست ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که در شبکه های اجتماعی که مخاطبان هدف شما هستند ، تبلیغات ایجاد کنید . این به معنای باز کردن یک خط ارتباطی است که به شما امکان می دهد به راحتی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید . فرمتها و پلتفرمهای مختلفی وجود دارد که استراتژیهای طراحی شخصیسازی شده را ارائه میدهند که نرخ موفقیت بالایی را به همراه دارد .

کمپین تبلیغاتی
بازاریابی ایمیلی
آیا میدانستید که خرید یک خریدار جدید 7 برابر سخت تر از نگهداری خریدار است که از قبل فعال است ؟
وقتی از بازاریابی ایمیلی حرف میزنیم ، منظورمان ارتباط بلندمدت و دوسویه با مشتریان بالقوه و بالفعل است . این ارتباط ، با مجوز مشتری آغاز شده و با رضایت او ادامه پیدا میکند . ضمن اینکه پیامهایی هم که رد و بدل میشوند ، فراتر از پیامهای تبلیغاتی هستند .
استفاده از «فرمول وفاداری» نتایج باورنکردنی ایجاد میکند .
بازاریابی محتوا
به دلیل محبوبیت محتوای مارک دار و بازاریابی ویدیویی ، این روش عالیترین راه برای کمپین های تبلیغات دیجیتال است . با این حال، در مورد اینکه بازاریابی محتوا در واقع چیست ، کمی سردرگمی وجود دارد . به گفته مؤسسه بازاریابی محتوا، «بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند ، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان و در نهایت ، هدایت اقدام سودآور مشتری متمرکز است . از این رو محتوا نمی تواند منحصراً تبلیغاتی باشد . شما باید به آن ارزش (مانند سرگرمی، اطلاعات جدید، تبلیغات و غیره) نیز اضافه کنید . به خاطر داشته باشید که در اجرای بازاریابی محتوا چهار مرحله وجود دارد : تولید ترافیک ، تولید سرنخ ، پرورش سرنخ و تولید مشتری .
بازاریابی موتورهای جستجو SEM
به تبلیغات پولی در موتورهای جستجو اشاره دارد . آنها متشکل از تبلیغاتی هستند که با یک مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) پرداخت می شوند . یک راه عالی برای تقویت موقعیت شما در موتورهای جستجو است و مانند تبلیغات اجتماعی ، می توان آنها را بسیار هدفمند و تقسیم بندی کرد .
5-ارتباطات
پیام تبلیغات یک رکن اساسی در کمپین تبلیغاتی است . حتی اگر هر شرکت و هر استراتژی متفاوت باشد ، پیام باید همیشه طبیعی ، به خوبی سازماندهی شده ، واضح ، مختصر ، روان و منسجم باشد . ممکن است آسان به نظر برسد ، اما اگر به این واقعیت اضافه کنید که پیام باید مختصر باشد (برای اینکه مخاطب شما را خسته نکند)، فشار برای دریافت درست آن واقعاً افزایش می یابد . توصیه می کنیم این کار را به متخصصان با تجربه در این بخش یا کپی رایترها بسپارید .

کمپین تبلیغاتی
6-به طراحی خود توجه کنید
طراحی به اندازه پیام مهم است . از طراحی واکنش گرا و وب سایت های سازگار با تجربه کاربری برای جلب نظر مخاطبان خود استفاده کنید . اول با دیدن آنها را جذب کنید و سپس از طریق هر چیز دیگری که باید پیام خود را بگویید .
7-متریک ها و KPI ها را ردیابی کنید
اندازهگیری در بسیاری از زمینههای مختلف مهم است ، اما در دنیای تبلیغات کاملاً حیاتی است . اگر نتایج خود را ردیابی نکنیم ، نمیدانیم چه چیزی خوب پیش میرود یا چه چیزی را میتوانیم بهبود دهیم . در یک کمپین تبلیغاتی ، معیارها باید بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند را تشکیل دهند . تنها راه برای درک کمپین ، ردیابی و اندازه گیری معیارها و داده ها است . علاوه بر این ، باید به تفاوت بین معیارهای عمومی و KPI (شاخص کلیدی عملکرد) توجه کنیم .