رسانههای اجتماعی فرصتی عالی برای معرفی و رشد در کسبوکارتان هستند . در اینجا به ده مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی اشاره می کنیم .
1- مخاطبان زیادی را به دست می آورید
میلیون ها نفر از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند . این یک فرصت عالی برای کسب و کار شما است ، تا به گروه زیادی از افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات شما دسترسی پیدا کند .
در ایران افراد ، بیشتر وقت خود را به گشت و گذار دررسانه های اجتماعی ، می گذرانند . این مساله فرصت های خوبی برای کسب و کار شما ایجاد می کند تا به نتیجه برسید . شما فرصت های زیادی برای دستیابی به ایده های جدید دارید و می توانید آنها را در این پلتفرم های مختلف اجرایی کنید .
به عنوان مثال، یک کافی شاپ می تواند از رسانه های اجتماعی برای دسترسی به افراد محلی و گردشگران استفاده کند .می تواند هنگام ایجاد تبلیغات اجتماعی ، کاربران را در شعاع یا مکان خاصی هدف قرار دهد . هر دوی این استراتژیها میتوانند به افزایش ترافیک به فروشگاه کمک کنند .
2- شما ارتباط مستقیمی با مخاطبان خود دارید
رسانه های اجتماعی یکی از معدود استراتژی های بازاریابی است که به شما امکان می دهد مستقیماً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید .
شما می دانید چه کسانی به کسب و کار شما علاقه مند هستند ، زیرا آنها انتخاب می کنند حساب رسانه های اجتماعی شما را دنبال کنند .
این مزیت بازاریابی رسانه های اجتماعی به طرق مختلف به کسب و کار شما کمک می کند که ، شما مخاطبان خود را بهتر می شناسید . وقتی مخاطبان خود را بشناسید ، با شناخت بر اینکه چه کسی با پست های شما تعامل دارد و چگونه با آنها ارتباط برقرار می کند. می توانید محتوای ارزشمندتری را به آنها ارائه دهید .
شما محتوا را بر اساس علایق آنها شخصیتر میکنید، که منجر به تعامل بیشتر در صفحه و تجارت شما میشود .
شما خدمات بهتری به مشتریان ارائه می دهید . ارتباط مستقیم با مخاطبان به شما امکان می دهد مسائل را آسان تر حل کنید . میتوانید شخصاً به آنها رسیدگی کنید ، با مشکلات آنها یک به یک برخورد کنید ، و در این فرآیند، برند خود را در یک مسیر مثبت قرار دهید .
ارتباط مستقیم با مخاطبان شما راهی عالی برای بهبود کلی کمپین بازاریابی شماست. شما از طرفداران خود بینش دریافت خواهید کرد و می توانید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بهتر با نیازهای آنها تطبیق دهید.

مزیت رسانه های اجتماعی
3- شما می توانید محتوای ارگانیک ایجاد کنید
امکان ارسال محتوای ارگانیک به صورت رایگان یک مزیت باورنکردنی رسانه های اجتماعی برای تجارت است . این فرصت های زیادی را برای شرکت شما ایجاد می کند تا بدون هیچ هزینه ای با سرنخ های ارزشمند ارتباط برقرار کنید . این یکی از دلایلی است که باعث می شود شرکت ها ازاین پلتفرم ها استفاده کنند .
میتوانید به اندازهای که میخواهید محتوا ارسال کنید تا مخاطبان خود را نیز جذب کنید .
این پلتفرمها به شما امکان میدهند تا عکسها، ویدیوها و موارد دیگر را بسته به شبکههای اجتماعی پست کنید . این یک راه عالی برای نشان دادن نام تجاری خود در مقابل افراد علاقه مند به کسب و کار شما و کمک به آنها برای آشنایی بیشتر با آن است .
4- شما به خدمات تبلیغاتی پولی دسترسی دارید
اگر می خواهید فراتر از ارسال ارگانیک بروید، گزینه ای برای اجرای تبلیغات پولی وجود دارد . هر پلتفرم اجتماعی شکل خاص خود را از تبلیغات پولی ارائه می دهد . قابلیت های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی شما بسته به پلتفرم شما متفاوت خواهد بود .
5- شما برند خود را می سازید
یکی از مزیت های رسانه های اجتماعی توانایی ایجاد برند شما است . وقتی با افراد علاقه مند ارتباط برقرار می کنید ، آنها را در معرض نام تجاری خود قرار می دهید . امکان ارسال محتوای ارگانیک به صورت رایگان به شما این امکان را می دهد که به طور مکرر برند خود را با مخاطبان خود به رسمیت بشناسید .
این باعث ایجاد وفاداری به برند می شود . هرچه افراد بیشتر با برند شما آشنا شوند ،امکان موفقیت شما در کسب و کار و ارتباط با مخاطبان جدید بیشتر است . زیرا مردم تمایل دارند از مارکهایی که خوب میشناسند خرید کنند .
رسانههای اجتماعی همچنین به شما کمک میکنند تا برند خود را بسازید زیرا اشتراکگذاری را امکانپذیر میکند . میتوانید محتوا را در این پلتفرمها به اشتراک بگذارید ، ریتوییت کنید و دوباره پین کنید. این بدان معناست که فالوورها می توانند محتوای شما را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند که به معرفی برند شما به افراد بیشتری کمک می کند .
6- شما ترافیک را به سمت وب سایت خود هدایت می کنید
مزیت رسانه های اجتماعی این است که یک کاتالیزور عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت کسب و کار شما هستند .
اکثر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به شما اجازه میدهند تا محتوا را با پیوند به وبسایت خود ارسال کنید . وقتی محتوای قانعکننده ایجاد میکنید ، میتوانید مخاطبان خود را به وب سایت خودپیوند دهید . این کار افراد را به سایت شما هدایت می کند، جایی که می توانند درباره کسب و کار، محصولات و خدمت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند .
این یک فرصت عالی برای شماست تا به مخاطبان خود کمک کنید تا با کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند .
بسته به کسب و کارتان ، حتی می توانید به افراد اجازه دهید از سایت شما برای رزرو قرار ملاقات یا پرداخت صورت حساب استفاده کنند . برای مثال، یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی دندانپزشکی ، ممکن است افراد را به وب سایت مطب هدایت کند تا اولین قرار ملاقات خود را رزرو کنند و فرم های بیمار جدید را تکمیل کنند .
ترافیک بیشتر در سایت شما همچنین به سایر تلاش های بازاریابی شما کمک می کند زیرا ترافیک مرتبط بیشتری را به صفحه خود هدایت خواهید کرد . و این منوط بر آن است که یک وب سایت حرفه ای طراحی کنید .
برای طراحی یک وب سایت حرفه ای اینجا کلیک کنید .

مزیت رسانه های اجتماعی
7- می توانید عملکرد خود را ارزیابی کنید
آخرین مزیت بازاریابی رسانه های اجتماعی، توانایی ارزیابی عملکرد شما است . هر زمان که یک کمپین بازاریابی را اجرا می کنید ، می خواهید بدانید که چگونه کار می کند . پلتفرمهای رسانههای اجتماعی ردیابی کمپین خود را برای شما آسان میکنند تا ببینید آیا نتایج ارزشمندی کسب میکنید یا خیر.
شما می توانید تعیین کنید که چند نفر پست های شما را ببینند ، نظر بدهند ، لایک کنند ، به اشتراک بگذارند و موارد دیگر. اگر یک کمپین تبلیغاتی اجرا می کنید ، می توانید معیارهای آن را نیز مشاهده کنید . معیارهایی مانند نمایشها ، کلیکها و تبدیلها را خواهید دید .
زمانی که بتوانید عملکرد استراتژی رسانه های اجتماعی خود را ارزیابی کنید، می توانید آن را بهینه کنید و آن را بهبود بخشید تا نتایج بهتری کسب کنید .
8- می توانید به صورت رایگان به شبکه های رسانه های اجتماعی بپیوندید
یکی از بزرگترین مزیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی این است که شروع آن کاملا رایگان است . هیچ یک از بزرگترین پلتفرم ها هیچ نوع هزینه ثبت نام ندارند ، بنابراین تنها سرمایه گذاری که باید انجام دهید در قالب زمان است .
همانطور که گفته شد، گزینه های تبلیغاتی پولی در اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی وجود دارد . اینها می توانند ابزاری عالی برای افزایش دنبال کنندگان شما و دستیابی به کاربران بیشتر باشند ، اما به هیچ وجه برای مشاغل اجباری نیستند .
9- می توانید محتوای ویروسی ایجاد کنید
شاید منحصر به فردترین مزیت بازاریابی رسانه های اجتماعی ، توانایی کمک گرفتن از فالوورهای باشد . مردم دوست دارند مطالب مختلفی از عکس ها و دستور العمل ها گرفته تا مقالات جالب و معاملات داغ را در شبکه های خود به اشتراک بگذارند .
هر چقدرکه دامنه دسترسی شما گسترده باشد ، فالوورهای شما می توانند با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند ، آنها نیز با فالوورهای خود به اشتراک می گذارند و به شما دسترسی وسیع تری (با هزینه کمتر) نسبت به یک کمپین بازاریابی سنتی می دهد .
10- می توانید بینش های ارزشمندی را کشف کنید
شما همچنین می توانید ازمزیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمند در مورد مشتریان خود استفاده کنید که به شما در تصمیم گیری های تجاری هوشمندانه کمک می کند . به عنوان مثال، گوش دادن اجتماعی به شما اجازه می دهد تا بفهمید مردم در مورد شرکت و برند شما چه احساسی دارند . با گوش دادن اجتماعی، می توانید مکالمات مربوط به کسب و کار خود را کشف کنید و به سؤالات مربوط به پیشنهادات خود پاسخ دهید .
مردم چه چیزی را در مورد کسب و کار شما دوست دارند؟ چگونه می توانید محصولات و خدمات خود را بهبود ببخشید تا نیازهای مخاطب هدف خود را بهتر برآورده کنید ؟ درک پاسخ به این سوالات می تواند کسب و کار شما را از رقبا متمایز کند و افراد بیشتری را جذب کند .
معایب شبکه های اجتماعی چیست؟
با هر استراتژی که فعالیت کنید ، بازاریابی رسانه های اجتماعی همیشه معایبی وجود دارد. معایب به این معنی نیست که این رویکرد موثر نیست، بلکه موانع بالقوه ای را ارائه می دهد که ممکن است مجبور شوید در طول کمپین خود از آنها عبور کنید .

معایب شبکه های اجتماعی
1- می توانید از بازاریابی شبکه های اجتماعی بازخورد منفی دریافت کنید
مردم از رسانه های اجتماعی برای ارسال محتوای مورد علاقه خود استفاده می کنند، اما از آن برای به اشتراک گذاشتن تجربیاتی که دوست ندارند نیز استفاده می کنند . اگر کسی تجربه ضعیفی در کسب و کار شما داشته باشد ، فرصتی را برای او باز می کند تا تجربه ضعیف خود را با دیگران به اشتراک بگذارد .
این بازخورد منفی به اشکال مختلف می آید . در پلتفرم هایی مانند فیس بوک ، شخصی می تواند در صفحه شما نظر منفی بگذارد و تجربه منفی خود را به اشتراک بگذارد. وقتی کسی کسب و کار شما را بررسی می کند ، به بررسی ها نگاه می کند و بازخورد منفی را می بیند .
در سایتهایی مانند توییتر ، کاربران میتوانند یک شرکت را در پستهای خود برچسبگذاری کنند و تجربه منفی خود را به اشتراک بگذارند . مردم می توانند آن تجربه ضعیف را بازتوییت کنند و آن را در سراسر شبکه پخش کنند .
نحوه انطباق با این آسیب رسانه های اجتماعی
هر زمان که بازخورد منفی در رسانه های اجتماعی دریافت کردید، به آن پاسخ دهید . شکایات و نگرانی های مردم را بی توجه رها نکنید . قرار نیست همه افراد تجربه مثبتی در کسب و کار شما داشته باشند ، اما پرداختن به این مسائل می تواند در مورد شرکت شما و ارزش های آن صحبت کند .
2- پتانسیل خجالت را باز می کنید
انتشار پست ها در شبکه های اجتماعی آسان است . مردم به خوبی و بدی شبکه های اجتماعی را زیر نظر دارند. اگر مراقب محتوایی که پست می کنید نباشید ، می توانید شرکت خود را شرمنده کرده و در موقعیتی نامناسب گرفتار شوید .
اگر از هشتک های نامناسب در رسانه ها استفاده کنید می تواند باعث بازتاب منفی در بازاریابی شما داشته باشد .
هنگامی که در رسانه های اجتماعی مطلبی را پست می کنید، همیشه فرصتی وجود دارد که کسب و کار خود را در صورت تصادف شرمنده کنید . این یک نقطه ضعف بزرگ برای رسانه های اجتماعی است .
نحوه انطباق با این آسیب رسانه های اجتماعی
همیشه قبل از ارسال محتوا در رسانه های اجتماعی تحقیق خود را انجام دهید . چه یک عکس، یک هشتگ یا یک ویدیو، تحقیقات خود را انجام دهید تا ببینید آیا راهی وجود دارد که بتوان آن را به روش اشتباه تفسیر کرد. تحقیقات به شما کمک می کند تا محتوای خود را برای جلوگیری از شرمندگی شرکت خود تنظیم
خود تنظیم کنید.
3- شما باید زمان زیادی را صرف کمپین های خود کنید
بازاریابی رسانه های اجتماعی یک روش یکپارچه و تمام شده نیست . شما باید دائماً محتوای جدید ایجاد کنید ، محتوا ارسال کنید و با مخاطبان خود در این پلتفرم ها تعامل داشته باشید . یک اشکال بزرگ رسانه های اجتماعی این است که برای شرکت ها وقت گیر است.
وقتی شرکتها روی استراتژیهای بازاریابی سرمایهگذاری میکنند ، میخواهند نتایج فوری را ببینند . شما می خواهید بدانید که استراتژی های شما کار می کنند و سرمایه گذاری ارزش زمان شما را دارد. با بازاریابی رسانه های اجتماعی، نتایج فوری را نمی بینید .
موفقیت بازاریابی رسانه های اجتماعی به موفقیت کلی کمپین بستگی دارد . ارسال یک قسمت از محتوا موفقیت کمپین شما را تعیین نمی کند . برای تعیین موفقیت واقعی کمپین خود باید چندین قطعه محتوا را در یک دوره زمانی ارسال کنید .
این یک نقطه ضعف رسانه های اجتماعی است زیرا برای دیدن نتایج باید منتظر بمانید . قبل از اینکه بتوانید کمپین خود را تنظیم کنید ، باید صبور باشید و چند هفته صبر کنید تا نتایج را ببینید .