تبلیغات موثر به دست مشتریان بالقوه می رسد و آنها را از محصولات یا خدمات شما آگاه می کند. در حالت ایده آل، تبلیغات باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کرده و آنها را به استفاده از محصول شما ترغیب کند. صرف نظر از روش، همه تبلیغات شما باید واضح باشد و به طور مداوم موقعیت منحصر به فرد کسب و کار شما را منعکس کند.
برای داشتن یک تبلیغات موثر باید…
1. کسب و کار خود را بشناسید.
نقاط قوت، ضعف و ویژگی های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید. نگاهی عینی به کسب و کار خود بیندازید. باید صادق باشید.
2. رقبای خود را بشناسید.
بدانید که آنها چه کسانی هستند و موقعیت آنها در بازارونقاط قوت و ضعف آنها در چیست؟
3. موقعیت خود را تعیین کنید.
چه چیزی شما را از رقبای خود از دیدگاه مصرف کننده متمایز می کند؟ آن را پیدا کنید یک پیشنهاد فروش منحصر به فردبر اساس نقاط قوت و ضعف خود و همچنین رقبای خود ایجاد کنید.
4. یک تم ایجاد کنید.
برای تبلیغات موثر ازیک موضوع در تمام تبلیغات خود استفاده کنید. ( موضوع چه کلمات باشد یا یک موضوع گرافیکی) این میتواند نماد برند و کسب و کار شما باشد.
5. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
محصول یا خدمات شما بیشتر برای چه کسی جذابیت دارد؟ (جنسیت، سن، درآمد، موقعیت جغرافیایی و…) رویکرد «تفنگ ساچمه ای» را امتحان کنید و سعی کنید برای همه بازاریابی کنید.
6. پیام تبلیغاتی خود را در بازار خود هدف قرار دهید.
هنگامی که مخاطبان خود را شناسایی کردید، با آنها به گونه ای صحبت کنید که مطابق با نیازهای آنها باشد. و این سوال برایشان ایجاد شود که،چه چیزی برای من وجود دارد؟ همه تصمیمات خرید از یک احساس ناشی می شود – آیا این باعث خوشحالی من می شود، مشکلی را حل می کند، باعث می شود احساس جذابیت داشته باشم.
7. از رسانه ای استفاده کنید که به طور موثر به آن بازار برسد.
همه انواع تبلیغات مقرون به صرفه یا مناسب برای همه نوع مخاطبان نیستند. قبل از خرید هر رسانه، کمی تحقیق و حقیقت یابی کنید و بهترین روش را انتخاب کنید.
8. نتایج خود را اندازه گیری کنید.
ابزاری برای اندازه گیری نتایج خود طراحی کنید. لازم نیست فقط فروش واقعی باشد. هدایت ترافیک به سایت شما و ایجاد زنگ تلفن بسته به کسب و کار و اهداف شما، تاکتیک های اندازه گیری مناسبی هستند. دانستن اینکه کدام روش تبلیغاتی موثرتر است به شما کمک می کند از بودجه تبلیغاتی آینده خود نهایت استفاده را ببرید.
9. یک بودجه تبلیغاتی تهیه کنید.
به طور کلی، این درصدی از فروش ناخالص سالانه شما خواهد بود و بسته به اهداف شما متفاوت خواهد بود. هنگامی که تعیین کردید این بودجه چقدر خواهد بود، به آن پایبند باشید. اثربخشی و دستیابی به زمان و قرار گرفتن در معرض بسیاری از مخاطبان هدف شما نیاز دارد.
10. استفاده از آژانس تبلیغاتی راهی برای تبلیغات موثر
اجرای مراحل 1 تا 9 از طریق یک آژانس تبلیغاتی حرفه ای میتواند شما را به هدف اصلی که رسیدن به تبلیغات موثر است، برساند.

تبلیغات موثر
انتخاب مخاطب مناسب در تبلیغات موثر
وقتی صحبت از تبلیغات موثرمی شود، جمعیت شناسی تنها یک عامل است. کسب و کارها باید بازگشت سرمایه را برای هر یک از کمپین های تبلیغاتی با پاسخ مستقیم خود ارزیابی کنند تا اثربخشی کلی را تعیین کنند.
هر صاحب کسب و کاری می داند که تبلیغات دروازه ای برای افزایش درآمد است. بنابراین، وقتی نوبت به انتخاب موثرترین تبلیغات برای کسب و کارتان می رسد، با هدف قرار دادن مخاطبان مناسب شروع کنید.
هدف قرار دادن جوانان
تبلیغات برای بزرگسالان جوان باید منحصر به فرد و مکرر باشد. بزرگسالان 18 تا 49 ساله مصرف کنندگان پرشور رسانه هستند که مکرراً در معرض پیام های بازاریابی بی شماری قرار می گیرند. بیشتر بزرگسالان 18 تا 34 ساله صاحب رایانه هستند و بزرگسالان جوان 68 درصد بیشتر از میانگین کاربران اینترنت احتمال خرید آنلاین را دارند. بیش از 80 درصد از جوانان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. تبلیغات دیجیتال یک رسانه قوی برای دستیابی به مشتریان جوان ، و تبلیغات موثر است. جستجوی پولی، مانند بهینهسازی موتور جستجو یا پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات فیسبوک و بازاریابی ایمیلی همگی راههای موثری برای دستیابی به مخاطب 18 تا 49 هستند.
هدف قرار دادن زنان
کسبوکارهایی مانند بوتیکهای مد یا سالنهای مو که عمدتاً جمعیت زنان را هدف قرار میدهند، میتوانند به رسانههای تبلیغاتی مؤثر مانند مجلات و روزنامههای محلی، تبلیغات تلویزیونی و تلاشهای اطلاعرسانی جامعه برای ارتباط با مخاطبان خود روی آورند. مجلات محلی که بر موضوعات فرعی مربوط به خانه، سبک، مد، خانواده یا خانه تمرکز دارند یا دارای بخش های فرعی هستند، حضور پررنگی در جمعیت زنان دارند.
تبلیغات تلویزیونی راه خوبی برای دستیابی به مخاطبان زن می باشد. با قرار دادن تبلیغات در برنامه های گفتگو، سریال های کمدی و تلویزیون های میتوانید به هدف خود برسید.تبلیغات مؤثر همچنین می تواند از طریق ارتباط با سایر زنان جامعه شما انجام شود. مثال: بوتیک های پوشاک می توانند میزبان یک کارگاه مد برای زنانی باشند که وارد نیروی کار می شوند. سالن ها می توانند نمایش های آرایش رایگان را به دانش آموزان دبیرستانی ارائه دهند.
هدف قرار دادن مردان
رسیدن به جمعیت مردانه از طریق تبلیغات موثر به شدت بستگی به گروه سنی کسب و کار شما دارد. سنین 12 تا 24 سال زمان زیادی را صرف بازی های ویدیویی و ورزش می کنند. رسانه های تبلیغاتی برای این جمعیت ، شامل تبلیغات آنلاین در تأثیرگذارترین وب سایت های بازی های ویدیویی مانند پلی استیشن یا ایکس باکس است. بیلبوردها در بازی های ویدیویی نیز موثر هستند. مردان 25 تا 44 ساله زمان زیادی را در اینترنت و تماشای تلویزیون می گذرانند.
تبلیغات در این رسانه ها برای رسیدن به آنها منطقی است. مردان مسن 45 تا 64 ساله نیز می توانند از طریق این دو رسانه درگیر شوند. تبلیغات تلویزیونی و جستجو راهی موثر برای رسیدن به این سن جمعیتی هستند، اما از تبلیغات در رادیو یا بازی های ویدیویی غافل نشوید، زیرا حتی مردان بالغ نیز از این رسانه ها استفاده می کنند .