تبلیغات در اینستاگرام عبارت است از به اشتراکگذاری پستها، استوریها و لینکهایی است که به سفارش کسب و کارها و به منظور افزایش بازدید کاربران و ایجاد ترافیک سایت انجام میشود .
این نوع تبلیغ، ممکن است به صورت یک پست یا استوری ساده یا نمایش استوریهای دارای لینک صفحه و وبسایت مورد نظر باشد .
انجام این کار، میتواند به بالا بردن نرخ تبدیل مشتری کمک کند .
انواع تبلیغات در اینستاگرام
در اینجا چند نوع تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد که می توانید برای کمپین های خود استفاده کنید :
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات عکس
تبلیغات چرخ و فلک
تبلیغات داستانی
تبلیغات مجموعه

تبلیغات در اینستاگرام
-
تبلیغات ویدیویی
ویدئوهای اینستاگرام میتوانند 60 ثانیه طول بکشند و فیلم در فرمت مربع یا افقی گرفته شود. این به شما آزادی عمل بسیار بیشتری برای معرفی و تبلیغ کسب و کارتان نسبت به محدودیت 15 ثانیه ای قبلی می دهد.
-
تبلیغات عکس
یک آگهی عکس حاوی یک تصویر واحد در قالب مربع یا افقی است . اینها از نظر دارایی های بصری ساده ترین هستند، زیرا فقط به یک تصویر نیاز دارید .
-
تبلیغات چرخ و فلک
اینها میتوانند شامل 2 تا 10 ویدیو و/یا تصویر می باشند که افراد میتوانند با کشیدن انگشت آنها ببینند.

تبیلغات در اینستاگرام
-
تبلیغات داستانی
استوری های اینستاگرام مانند اسنپ چت کار می کنند، زیرا به کسب و کارها اجازه می دهند محتوای بصری خود ویرانگر را به اشتراک بگذارند. میتوانید با استفاده از ویدیوها یا تصاویر در استوریهای اینستا تبلیغ کنید.
-
تبلیغات مجموعه
تبلیغات مجموعه مانند تبلیغات ویدیویی عمل می کند و به صورت ویدیو در فید کاربر ظاهر می شود . با این حال، آنها با استفاده از یک سری تصاویر ثابت که مانند یک نمایش اسلاید ویدیو پخش می شوند، ایجاد می شوند. می توانید صدا و متن را به تبلیغات مجموعه اینستاگرام خود اضافه کنید .
نحوه انتخاب بهترین نوع تبلیغات در اینستاگرام
با وجود انواع مختلف تبلیغات، انتخاب یکی از آنها برای کمپیت های خود بسیار دشوار است . خبر خوب : Ads Manager به خوبی برای آزمایش تنظیم شده است، به این معنی که میتوانید چندین قالب را آزمایش کنید و قبل از اجرای یک کمپین کامل ببینید کدام یک بهترین عملکرد را دارد .
برای محدود کردن قالب ها، از این سوالات برای راهنمایی شما استفاده کنید.
-
هدف من چیست؟
با در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود ، مهم ترین نتیجه را برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام خود شناسایی کنید. آیا می خواهید:
ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید؟
بازدیدهای ویدیویی برای یک محصول جدید دریافت کنید؟
افزایش آگاهی از برند برای یک کسب و کار جدید؟
خریدهای تجارت الکترونیک، نصب برنامه یا ثبت نام ایمیل را افزایش دهید؟
پس از مشخص کردن هدف خود، می توانید برخی از قالب های بالقوه را بر اساس اهداف پشتیبانی شده و گزینه های فراخوان برای هر نوع تبلیغ انتخاب کنید. به عنوان مثال، تبلیغات Stories، IGTV و Reels برای افزایش بازدیدهای ویدیویی بهتر هستند، در حالی که تبلیغات خرید و مجموعه برای افزایش خریدهای تجارت الکترونیک بهترین هستند.
-
مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟
بسته به اینکه می خواهید چه کسی را با تبلیغات اینستاگرام خود هدف قرار دهید، برخی از انواع تبلیغات ممکن است بهتر از سایرین باشند .
به عادات و رفتارهای مخاطبان خود فکر کنید. آیا آنها تماشای ویدیوهای زیاد را دوست دارند؟ آیا آنها خریداران آنلاین مشتاق هستند؟ آیا آنها به جای پیمایش در فید خود، زمان بیشتری را صرف تماشای Stories و Reels می کنند؟
انواع تبلیغات را با اهداف و فراخوانی انتخاب کنید که با ترجیحات طبیعی مخاطب شما مطابقت داشته باشد .
-
چه چیزی در ارگانیک بهترین عملکرد را داشته است؟
این احتمال وجود دارد که فالوورهای ارگانیک شما شباهت های زیادی با مخاطبانی داشته باشند که با تبلیغات اینستاگرام خود هدف آنها قرار می گیرید . بنابراین، به فید ارگانیک خود نگاه کنید تا ببینید چه نوع محتوایی عملکرد خوبی داشته است ، و این می تواند به شما نشان دهد که چه قالب های پولی ممکن است با مخاطبان شما طنین انداز شود .

تبیلغات در اینستاگرام
چرا در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
از آنجایی که هم از نظر بصری هدایت می شوند و هم بر اساس نیازهای یک مخاطب کوتاه مدت ساخته شده اند، اینستاگرام و تجارت الکترونیک دست به دست هم می دهند.
اکثر فروشگاههای آنلاین برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران، به شدت به تصاویر محصولات با کیفیت بالا متکی هستند. استفاده مجدد از این تصاویر با تبدیل خوب و یادگیری نحوه تبلیغ در اینستاگرام در یک پلتفرم اشتراکگذاری عکس، یک حرکت بیمعنا است .
تبلیغات اینستاگرام همچنین به شما این امکان را می دهد که کنترل کنید تبلیغات شما کجا نمایش داده شود و چه کسی آنها را ببیند . در مقایسه با مشارکت های پولی، تبلیغات شما از حساب شخصی شما منتشر می شود .
شما فقط باید تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید برای تبلیغات هزینه کنید، افرادی را که روی لینک ها کلیک می کنند به کجا بفرستید و به چه کسانی دسترسی داشته باشند .
مزایای تبلیغات در اینستاگرام
مزایای استفاده از تبلیغات در اینستاگرام برای تجارت شما عبارتند از:
پلت فرم آسان برای استفاده
قیمت گذاری مقیاس پذیر
گزارش دهی قوی، بنابراین شما دائما در حال پیشرفت هستید .

تبلیغات در اینستاگرام
یکی از برجسته ترین مزایای تبلیغات در اینستاگرام، امکان دسترسی به هزاران کاربر درگیر بدون وقفه در تجربه وبگردی آنهاست. تبلیغات اینستاگرام تقریباً مشابه پست های معمولی به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران این پلتفرم است .
انجمن بازاریابی موبایلی دریافته است که کاربران نسبت به تبلیغات نمایشی سنتی 40 درصد زمان بیشتری را صرف تعامل با تبلیغات بومی می کنند . این یک آمار چشمگیر برای کسانی است که به دنبال سرمایه گذاری در کانال های تبلیغاتی جدید هستند .
تفاوت تبلیغات در اینستاگرام در داخل و خارج از ایران
استفاده از ابزار فیسبوک ادز (Facebook Ads) یا تبلیغات اسپانسر از اصلیترین روشهای تبلیغ در اینستاگرام به حساب میآید .
با این حال، تحریمهای موجود بر علیه ایران، هدفمند سازی کاربران ایرانی بر اساس موقعیت جغرافیایی را غیر ممکن ساخته است .
به همین دلیل، امکان به هدر رفتن بخش قابل توجهی از بودجه اختصاص داده شده برای نمایش تبلیغات به کاربران غیر ایرانی، استفاده از این روش را در داخل کشور بیثمر ساخته است .
تبلیغات در اینستاگرام پست هایی هستند که کسب و کارها می توانند برای ارائه به کاربران اینستاگرام هزینه پرداخت کنند .
هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
بسیاری از کسب و کارها می خواهند بدانند تبلیغات در اینستاگرام چقدر هزینه دارد. هزینه تبلیغات اینستاگرام شما می تواند بر اساس رقابت در صنعت شما متفاوت باشد. به احتمال زیاد، اگر در یک صنعت به شدت رقابتی هستید، به دست آوردن مشتری گران تر از زمانی است که در یک بخش تجاری کمتر رقابتی هستید.
این بدان معناست که یک CPC خوب در اینستاگرام از یک کسب و کار به تجارت دیگر متفاوت خواهد بود. نتایج ، به صنعت شما ومحصولی که می فروشید و تبلیغاتی که استفاده می کنید بستگی دارد .
برای انجام تبلغات خود میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید…