برندینگ چیست؟ 4عامل اصلی پیروزی در برندسازی – سورنو

برندینگ چیست؟ 4عامل اصلی پیروزی در برندسازی – سورنو

برندینگ به معنای ،قدرت دادن یک برند به محصولات و خدمات است.

برندسازی فرآیند معنا بخشیدن به سازمان، شرکت، محصولات یا خدمات به شکلی خاص در ذهن مصرف کنندگان است . این یک استراتژی است که توسط سازمان ها طراحی شده است تا به افراد کمک کند تا سریعاً برندهای مورد نظر خود را شناسایی کنند، و بتوانند به این سوال پاسخ دهند که این برند چه ویژگی هایی نسبت به رقبای خود دارد و دلیل انتخاب من  از محصولات این برند چیست ؟

هدف برندینگ جذب و حفظ مشتریان وفادار با ارائه محصولی است که همیشه با آنچه که برند وعده داده است، همسو باشد.

برند شما مجموعه ای از تصوراتی است که مردم درباره شرکت شما دارند. اما برندسازی مجموعه اقداماتی است که برای پرورش آن برند انجام می دهید.

به عبارت دیگر، برند شما یک اسم است، اما برندینگ یک فعل است. زمانی که شما یک لوگو طراحی می کنید، آن برندسازی است. وقتی با تیم بازاریابی خود برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی گرد هم می آیید، این همان برندسازی است.

برندینگ چه کسانی را تحت تأثیر قرار می دهد؟

مصرف کنندگان :

همانطور که در بالا توضیح داده شد، زمانی  مصرف کننده در مورد یک محصول مشابه از شرکت های مختلف احساس دچار دو دلی عدم تصمیم گیری شد، برندینگ جواب درست از تصمیم گیری را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

برندینگ
برندینگ

کارمندان / سهامداران / اشخاص ثالث:

علاوه بر کمک به مصرف کنندگان در تشخیص محصولات مشابه، استراتژی های برندسازی موفق نیز به شهرت شرکت می افزایند. این دارایی می تواند بر طیفی از افراد، از مصرف کنندگان گرفته تا کارمندان، سرمایه گذاران، سهامداران، ارائه دهندگان و توزیع کنندگان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر شما یک برند را دوست ندارید یا احساس نمی کنید با آن ارتباط دارید، احتمالاً نمی خواهید برای آن کار کنید. با این حال، اگر احساس می‌کنید که برند شما را درک می‌کند و محصولاتی را ارائه می‌دهد که الهام‌بخش شما هستند، احتمالاً تمایل دارید برای آن کار کنید و بخشی از دنیای آن باشید.

 

چگونه می توان برندسازی را انجام داد؟

شرکت ها تمایل دارند از ابزارهای مختلفی ، برای ایجاد و شکل دادن به یک برند استفاده کنند. به عنوان مثال، برندسازی را می توان از طریق موارد زیر به دست آورد:

 

1-تعریف برند: هدف، ارزش های یک سازمان

2-هویت برند: نام، لحن صدا، طراحی هویت بصری (که شامل طراحی لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی ها و…)

3-تبلیغات و ارتباطات: تلویزیون، رادیو، مجلات، تبلیغات در فضای باز، وب سایت، برنامه های موبایل…

4-حمایت مالی و مشارکت

5-طراحی محصول و بسته بندی

6-خدمات به مشتری

7-استراتژی قیمت گذاری

برندینگ
طراحی هویت بصری-نمونه ست اداری-سورنو

طراحی بسته بندی به نوعی یک  فروشنده خاموش است که توجه مصرف کنندگان پرمشغله را در فروشگاه جلب می کند . مصرف کنندگان را در مورد ویژگی های محصول آگاه می کند و به صورت بصری برند را از رقبا در قفسه متمایز می کند .

تبلیغات ابزاری قدرتمند برای ایجاد و شکل دادن به دنیای برند است، زیرا بسیار بصری است و داستانی در مورد محصول/شرکت می گوید. آژانس تبلیغات سورنو می تواند، در زمینه ی انواع تبلیغات در کنار شما باشد .

اگر می خواهید یک برند موفق بسازید، باید قابل تشخیص باشید. برندسازی مناسب (از جمله طراحی لوگوی تاثیرگذار، وب سایت و سایر خدمات برند) به شما کمک می کند سبکی متمایز ایجاد کنید و شناخت برند شما را در بازار افزایش می دهد .

4عامل اصلی در شکست یا پیروزی برندینگ‌ شما

 

1.شخصیت شما

خودتان باشید و از کارهای خود لذت ببرید!

بهترین راه برای این که ثابت کنید که مشتری را جذب کرده‌اید این است که “واقعاً” از کار کردن برای آن‌ها لذت ببرید انگار مشتریان شما مانند دوستان نزدیک شما هستند

 

2-تعهدات برندتان

تعهدات شما باعث می‌شود که مشتریان بفهمند که چرا باید شما را به جای برند دیگری انتخاب کنند یا نکنند.

 

3-هویت بصری برندتان

در انتخاب اِلِمان‌های بصری برندتان دقت کنید.

بیشتر اوقات هویت بصری برندتان (مثل لوگو، فونت، رنگ های سازمانی و…) اولین برداشت را از شما در مخاطب به وجود می‌آورد. وب‌سایت‌تان، صفحه فیس بوک‌تان، کارت ویزیت و بروشور تبلیغاتی‌تان بخشی از عوامل بصری هستند که در نگاه اول، یک ذهنیت از برندتان برای مخاطب می‌سازد.

کیفیت هویت بصری‌تان می‌تواند به مخاطب بفهماند که در چه سطحی قرار است از شما خدمات بگیرد و کیفیت کار شما در چه حد است.

 

4-آن چه که مردم درباره شما می گویند.

عصر،عصر ارتباطات است . چه بد باشید و چه خوب، مردم به احتمال زیاد در مورد شما صحبت خواهند کرد. این موضوع بدون شک برای برندینگ شما هم اهمیت دارد.پس کوچکترین اتفاقات می تواند تاثیر بسازی در دید مثبت یا منفی افراد نسبت به شما داشته باشد.

 

 

نتیجه

به عبارت بسیار ساده، یک محصول همان چیزی است که شما می فروشید، یک برند تصویر درک شده از محصولی است که می فروشید، و برندسازی استراتژی ایجاد آن تصویر است.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا درک واضح تری از معنای برندینگ داشته باشید. کانون آگهی و تبلیغات سورنو ،می تواند بهترین انتخاب در جهت رشد و برندینگ  کسب و کار شما باشد

منبع

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.