4 هدف تبلیغات و اهمیت آن_سورنو

4 هدف تبلیغات و اهمیت آن_سورنو

هدف تبلیغات رسیدن به بهترین راه برای ارتباط با مشتریان است. تبلیغات به مشتریان کمک می کند تا از برندهای موجود در بازار و تنوع محصولات مفید اطلاع یابند.

هدف تبلیغات همه اقشار جامعه، اعم از کودک، جوان و پیر است. این کار با استفاده از انواع رسانه های ، با تکنیک ها و روش های مختلف انجام می شود.

تبلیغات چیست؟تبلیغات چیست؟انواع تبلیغات در شیراز_سورنو

هر کسی که خرید و فروش (بخصوص فروش) را انجام می دهد باید با AIDA آشنا باشد.AIDA یک مدل ساده تبلیغات است که عبارتست از:

  • (جلب توجه) Attention
  • (جذابیت)Interest
  • (میل و اشتیاق)Desire
  • (عمل خرید)Action

این مدل پیشنهاد می کند که آگهی شما باید در وهله اول توجه مشتری را جلب کند،سپس با تحریک او، میل و اشتیاق او را برای خرید کالا برانگیزد و سپس عمل او را در جهت خرید کالا، تحریک کند.(تحریک برای خرید کالا)

این مدل شما را راهنمایی می کند که چگونه آگهی خودتان را تنظیم کنید و آگهی شما را بصورت “فرمول” در می آورد. بازاریابهای موفق از فرمول AIDA برای ایجاد پایگاههای تبلیغاتی موفق پیروی می کرده اند.

هف تبلیغات
هدف تبلیغات جذب مشتری است

اهداف تبلیغات

چهار هدف تبلیغات عبارتند از

آزمایش

تداوم

تغییر برند

برگشت به عقب

بیایید نگاهی به اهداف و اهمیت اصلی تبلیغات بیندازیم

آزمایش

شرکت هایی که در مرحله معرفی هستند معمولاً برای این هدف کار می کنند. هدف آزمایشی هدفی است که شامل متقاعد کردن مشتریان برای خرید محصول جدید معرفی شده در بازار است. در اینجا، تبلیغ‌کنندگان از تبلیغات پر زرق و برق و جذاب استفاده می‌کنند تا مشتریان را وادار به نگاهی به محصولات و خرید برای آزمایش کنند

تداوم

این هدف مربوط به حفظ مشتریان موجود برای چسبیدن به محصول است. تبلیغ‌کنندگان در اینجا عموماً به ارائه چیزهای جدید در محصول و تبلیغات ادامه می‌دهند تا مشتریان فعلی به خرید محصولات خود ادامه دهند.

تغییر برند

این هدف اساساً برای آن دسته از شرکت هایی است که می خواهند مشتریان رقبا را جذب کنند. در اینجا، تبلیغ‌کنندگان سعی می‌کنند مشتریان را متقاعد کنند که از برند موجودی که استفاده می‌کنند ، محصول جدید را انتخاب کنند.

بازگشت به عقب

هدف تبلیغات در این زمینه  برای شرکت هایی است که می خواهند مشتریان قبلی خود را از رقبا بازگرداند. تبلیغ‌کنندگان از راه‌های مختلفی برای جذب مشتری استفاده می‌کنند، مانند فروش تخفیف، تبلیغات جدید، برخی از کارهای مجدد روی بسته‌بندی و…

اصولاً تبلیغات یک روش بسیار هنرمندانه برای برقراری ارتباط با مشتریان است. ویژگی های اصلی که باید برای رسیدن به هدف تبلیغات خود داشته باشد، مهارت های ارتباطی عالی و قدرت متقاعدسازی بسیار خوب است.

 

اهمیت تبلیغات

تبلیغات در عصر رقابت امروزی نقش بسیار مهمی دارد. تبلیغات چیزی است که در زندگی روزمره امروز برای همه، خواه تولید کننده، تاجر و یا مشتری، به یک ضرورت تبدیل شده است.بیایید نگاهی بیندازیم که چرا تبلیغات مهم است.

هدف تبلیغات
اهمیت تبلیغات

تبلیغات برای مشتریان مهم است.

فقط تلویزیون یا یک روزنامه یا یک کانال رادیویی را بدون تبلیغات تصور کنید! هیچ کس روزی نمی تواند این را تصور کند. تبلیغات نقش بسیار مهمی در زندگی مشتریان دارد. مشتریان افرادی هستند که محصول را تنها پس از آگاهی از محصولات موجود در بازار خریداری می کنند.

اگر محصولی تبلیغ نشود، هیچ مشتری نمی‌داند چه محصولاتی موجود است و حتی اگر محصول به نفع او باشد، محصول را خریداری نخواهد کرد. یک چیز دیگر این است که تبلیغات به مردم کمک می کند تا بهترین محصولات را برای خود، فرزندان و خانواده خود پیدا کنند.

هنگامی که آنها از طیف محصولات مطلع می شوند، می توانند محصولات را با هم مقایسه کرده و خرید کنند تا پس از خرج کردن پول ارزشمند خود، به خواسته خود برسند. بنابراین، هدف تبلیغات جذب مشتریان است.تبلیغات برای فروشنده و شرکت های تولید کننده محصولات مهم است.

بله، تبلیغات نقش بسیار مهمی برای تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات دارد، زیرا تبلیغات به افزایش فروش کمک می کند.

تبلیغات به تولیدکنندگان یا شرکت ها کمک می کند تا رقبای خود را بشناسند و بر این اساس برای رسیدن به سطح رقابت برنامه ریزی کنند.

اگر هر شرکتی بخواهد محصول جدیدی را در بازار معرفی یا عرضه کند، تبلیغات زمینه ای را برای محصول ایجاد می کند.  هدف تبلیغات آگاهی مردم از محصول جدید است تا مصرف کنندگان بیایند و محصول را امتحان کنند.

تبلیغات به ایجاد حسن نیت برای شرکت کمک می کند و پس ازمدت زمانی ر وفاداری مشتری را به دست می آورد.

تقاضا برای محصول با کمک تبلیغات ادامه می یابد و تقاضا و عرضه به یک فرآیند بی پایان تبدیل می شود.

تبلیغات برای جامعه مهم است.تبلیغات به آموزش افراد کمک می کند. برخی از مسائل اجتماعی نیز وجود دارند که تبلیغات به آنها می پردازند مانند:کودکان کار، مصرف مشروبات الکلی،سیگار کشیدن، آموزش تنظیم خانواده و غیره، بنابراین تبلیغات نقش بسیار مهمی در جامعه دارد.

برای دیدن مقالات بیشتر با ما همراه باشید.

منبع:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.